מה זה פילאטיס?

מה זה פלאטיס?

פילאטיס היא שיטה לאימון גופני שמטרתה לשפר את היציבה ואת התפקוד היומיומי שלנו, כדי שנוכל לבצע את המטלות שלנו במאמץ מינימלי וללא נזקים.

post1_1

מטרות אלו מושגות ע"י סידרת תרגילים על הרצפה עם אביזרים קטנים כמו: גומייה, כדור קטן/גדול, גליל וכו', וכן ע"י מכשירים מיוחדים שהומצאו במיוחד עבור השיטה ע"י ממציא השיטה ג'וזף פילאטיס.

תרגילים אלו מחזקים את מערכת השרירים המיצבים, ומאמנים אותנו לגייס את אותם שרירים לפני כל פעולה שאנו עושים.

העבודה השרירית בשיטת הפילאטיס מחזקת את השריר תוך כדי התארכות ולא מקצרת את השרירים דבר המאפשר לנו לשמור על טווחי תנועה מקסימאליים של המפרקים ובעיקר על תנועתיות נכונה של עמוד השדרה וע"י כך להוריד עומסים מיותרים מחוליות הגב.

בנוסף אנו עובדים על שרירי הליבה, אותם שרירים שנמצאים במרכז הגוף שכוללים את שרירי הבטן, שרירי הגב התחתון ושרירי ריצפת האגן, אשר יוצרים לנו חגורת בטן טבעית.

חולשה ברצפת האגן

חולשה ברצפת האגן היא אחת הבעיות הכי פחות מדוברות בין הנשים ובייחוד בין הגברים( כן, גם גברים סובלים מבעיה זו).
חולשה ברצפת האגן יכולה להוריד משמעותית את רמת החיים של מי שסובל ממנה.
בפילאטיס אנו לומדים נשימה נכונה שכוללת אסיפת רצפת האגן תוך כדי נשיפה.
מערכת השרירים סביב מרכז הגוף, הנקראת גם חגורת הבטן הטבעית, אמורה להתגייס באופן אוטומטי לפני כל תנועה שאנו עושים, או סחיבת משאות כבדים, דבר שיפעיל עומס על מרכז הגוף. לצערנו עקב מצבים שונים כגון: הריון,סחיבת משאות כבדים, מחלות וכו', רצפת האגן מפסיקה להגיב ולהתכווץ בצורה אופטימאלית.

post1_3

בפילאטיס אנו מחזקים את מערכת השרירים המיצבים שנמצאים קרוב לשלד. מערכת שרירים זו כוללת את שרירי הבטן העמוקים, שרירי הגב העמוקים ושרירי רצפת האגן.

בפילאטיס אנו לומדים להפעיל את מערכת השרירים הזו לפני כל תנועה שאנו עושים, ועל ידי כך, אנו מייצבים את אזור עמוד השדרה התחתון וגורמים להורדת העומס ועליה בתמיכה השרירית על החוליות.בזמן התרגול אנו מקפידים על יציבה נכונה ולומדים לעבוד עם הגוף בצורה בטוחה יותר.

העבודה בפילאטיס מתבצעת בעיקר בשכיבה דבר שעוזר להפחית עומס מאזור הגב התחתון ומאפשר לנו לחזק ולהניע את האזור ללא גרימת נזק.

כאבי בירכיים

תמפרק הברך הוא אחד המפרקים העמידים ביותר בגוף מצד אחד ומצד שני אחד המפרקים שנושאים הרבה משקל ועומס. לכן כשמתחילות בעיות בברכיים זה משפיע על כל ההתנהלות היומיומית שלנו.

בפילאטיס אנו מחזקים את השרירים שמסביב לברך ובאותו הזמן שומרים על גמישותם כדי שלא לפגוע בתפקוד של המפרק ולהוריד ממנו עומסים מיותרים.

לאנשים שלפני ניתוחי בירכיים אנו "מכינים" את האזור ועוזרים לשרירים להישאר חזקים דבר שעוזר בשיקום שאחרי הניתוח.post1_2

Move To BlogMove To home


Categories: פלאטיס כללי

Post Your Thoughts